Rozhodčí Lomitzki, Bajer
Serie mezi Libercem a Jabloncem je derby se vším všudy, oba týmy ( nebo alespoň ten jablonecký ) ji berou prestižněji než všechna ostatní utkání, přesto byl průběh ze strany hráčů vůči sobě korektní.
Bohužel to byla kvalita rozhodčích, která způsobila vypjaté emoce na obou stranách a následné nedohrání druhého zápasu.
Nemá cenu polemizovat se strike zonou, i když nebyla kvalitní, na to už si všichni v Čechách zvykli a smířili se s tím. První zádrhel ale přišel, když rozhodčí na domácí metě musel reagovat až na můj protest, aby vyhlásil pálkaře Liberce aut po ulejvce na dva strajky. Nevoli na straně libereckých vzbudil i aut Luboše Jandy na třetí metě, můj safe na druhé.
Vše ale začalo protestem Ríši Kanii na pokus našeho nadhazovače "nanést cizí hmotu na míč". Martin Křenek si totiž před nadhozem utřel nos. Nemůžu nic Ríšovi vytknout, dělal vše pro zvrácení nepříznivého stavu, tak, jak to má správný trenér v popisu práce, ale rozhodčí to zbaštil i s navijákem, po krátké poradě s kolegou si zavolal oba manažery a upozornil, že další takový pokus znamená okamžité vyloučení jakéhokoliv nadhazovače ze hry.
Co čert nechtěl, o několik pálkařů déle upozornil Ríša rozhodčího, že náš již další nadhazovač si během tajmu (!!!) otřel ruku o antuku na kopci, čímž "nanesl cizí hmotu na míč". Rozhodčí Lomitzki se slovy "teď jsem si toho taky všimnul" nadhazovače vyloučil. Na můj už důrazný dotaz ať mi cizí hmotu ukáže nereagoval a na vyloučení trval, načež jsem se otočil a vztekle oficiálně neplatný míč vyhodil ze hřiště, za což mě rozhodčí Bajer vyloučil pro nesportovní chování. Zápas skončil poměrem 4:3 pro Blesk, po utkání mi rozhodčí nedovolili do zápisu o utkání nic napsat, jelikož jsem vyloučen, a to i přesto, že jsem tým po dvě třetiny utkání vedl.
Nedělní utkání probíhalo v nervozní atmosféře, bylo opět vyrovnané, jednou rozhodčí Bajer po právu napomínal jabloneckého hráče za chování. V dohrávce třetí směny za situace běžec na jedna, tři při příhozu na domácí metu catcher Blesku Kůs vzorně zaklekl před metou, pokusil se běžce, který do něj naslajdoval, autovat, po vyhlášení safe se pokusil vstát a pokračovat v rozehře na dalšího běžce, ale to ho už rozhodčí okamžitě vyhlásil aut za nesportovní chování, k překvapení všech. V té chvíli, jednak na protest, tak i z důvodu nedostatku hráčů ( dva vyloučení z předchozího utkání ) Blesk opustil hřiště a rozhodčí utkání ukončil. Jak liberečtí, tak i jablonečtí hráči, i diváci na tribuně se domnívali, že catcher rozhodčímu nadával za sporné vyhlášení, ten ho však vyloučil za údajné nakopnutí soupeře.
Dle mého názoru celou serii rozhodčí totálně nezvládli, nedokázali si na hřišti zjednat respekt, a nepřesně rozhodovali. Za své některé výrazy se jim teď, po vychladnutí omlouvám, žádný z nich ale nepřišel před vyloučením. Naopak jim vyčítám neznalost pravidel, nerozhodnost a nestejný metr. Jak je možné, že se v sobotu v Jablonci několikrát dožadují šatny ( dostali ji) a v neděli se v Liberci převklékají na parkovišti? Jak možné že antuka je v sobotu "cizí hmota" a v neděli před utkáním v ní sám hlavní rozhodčí drbe nové míče?
Opravdu jsem zvědavý, jak se k celé situaci postaví Disciplinární komise, protože protentokrát bylo minimálně jedno vyloučení neoprávněné.
Vladimír Chlup, BC Blesk Jablonec
Komentáře
Přehled komentářů
Je otázka, kdo z nás dvou co nechápe...Poprvé jsem na tebe nereagoval vůbec a podruhé jsem potvrzoval a zpodrobnil, co jsem chtěl říct a co mi přijde důležité.Že tobě přijde důležité, aby rozohdčí prokazoval cit, při přímém slajdu na dvě s včasným a přesným příhozem, tím jsem se moc nezabýval...Napsal bych to třeba i jiným stylem, ale ty sis začal;-)
To JirHa
(Pavel Mika, 8. 9. 2007 19:14)Tak to se ti to stalo vickrat :-)) U me to bylo na Krci ...
Zápis o utkání
(Láďa Chlup, 8. 9. 2007 16:53)
Už jsem to tady jednou nakousl, nemá smysl chtít po koučovi ihned po zápase jakoukoli sáhodlouhou ságu o tom, jak měl rozhodčí udělat to a nebo tohle. Po zápase jdu ke svým hráčům a rozebírám utkání a cítím, jak mi rozhodčí netrpělivě přešlapuje za zády. To se má dělat v klidu a ne pod vlivem emocí, ať kladných, nebo záporných. Zápis o utkání se učitě dá vyplnit elektronicky třeba další den, navíc plno trenérů ( já rozhodně ne ) má problém s tím,aby psal výtky, když mu rozhodčí kouká přes rameno.
A viz trest rozhodčího - jeho prokazatelně chybný výrok ( když už tak dbal na plnění pravidel ) vedl k prvnímu vyloučení a odstartoval celý tenhle nesmysl, takže má na všem taky podíl viny.
Rozhodcovský soužežní kvíz letošní srpen
(JirHa, 8. 9. 2007 15:27)
Doporučuji vaší pozornosti hned první otázku. Při odpalu je zraněna spojka takže teče krev. Podle vyhodnocení kvízu s odkazem na pravidlo 5.10 h je zde stanovena jako správná odpověď ýe rozhodčí nesmí přerušit hru. Je to samozřejmě kravina a důkaz nepochopení pravidel. Podle pravidla 5.10 c je totiž míč okamžitě mrtvý v případě kdy nehoda učiní neschopným hráče či rozhodčího. Což je tento případ.
Daný kvíz jen potvrzuje určitý supeň dogmatismu který je veden v naší KR. Rozhodčí jsou školeni k okamžitému vyloučení při náznaku diskuse o strike zóně a proto se k němu uchylují i při momentech kdy to není nezbytně nutná. Tím ale nikoho nevybízím k diskusi o strike zóně to je opravdu věcí která by se neměla dělat a neměla tolerovat. Mnohdy ale jsou tolerovány hrubé přestupky, hrubost při hře a pak relativně neškodný komentář o kterém ví jen rozhodčí a hráč je trestán.
Tresty
(JirHa, 8. 9. 2007 10:47)
A jak chceš potrestat rozhodčí? Urazili někoho, udělali něco co je v rozporu s chartou sportu, s předpisy?
Je tam sporné první sobotní rozhodnutí které bylo ale uvozeno tím že rozhodčí řekl že za kařdé další takovéto provinění bude vylučovat tzn. zase to není něco co nebylo avizováno.
Zajímalo by mě kolikrát jste zapsali do zápisu o utkání porušení pravidel a pak vyžadovali jejich projednání v KR (DK se chybami rozhodčích pokud nejsou úmyslné nebo se nejedná o porušení slušnosti nezabývá).
Dám ti jeden příklad z letoška. Rozhodčí na zápasu Olomouc Blansko údajně v době kdy Olomouc dotahovala zpřísnil zónu se slovy přeci tu nebudu ještě jeden ining. Je to v zápisu, DK se s tím zařala zabývat a vyřádala si stanovisko Jardy Krejčíře (který to neslyšel ale slyšel že po zápase rozhodčí řekl na stranu Olomouce že hrají sračky tak ať se nediví že ho to nebaví) a hráčů Olomouce co byli nejblíž. Dodnes (a je to 4 měsíce) jsme písemná vyjádření od nikoho neobrdželi.
Takže co má podle tebe DK dělat když na stranu rozhodčích je milión a jedna připomínka ale nikdo ji nechce dát oficiálně.
Ty co oficiálně byly jsme projednali a padly tresty.
To Mikš
(JirHa, 8. 9. 2007 10:26)
Kecáš až se hory zelenají. To co popisuješ se nestalo tobě ale je to případ který se stal v Rýchorech mezi mnou a Jirkou Šenkem. Písknul jsem mu dva strike a následný třetí strike jsem neměl sílu vyhlásit je to problém osobních vztahů. Další nadhoz byl taky strike a já ho vyndal na jeho vyčítavý pohled jsem mu řekl že jsem ho měl vyndat už za předchozí nadhoz a večer už jsem se dozvěděl tuhle skazku kterou tu píšeš.
Je to dokonalý důkaz toho že pokud si rozhodčí neudržuje v čechách odstup a spřátelí se s pár hráči tak oni to pak jen zneužívají zaprvé aby si vymodlili něco navíc a za druhé aby tě následně ponižovali a zesměšňovali.
Já jsem tehdy z toho vyvodil ten závěr že jsem se snažil nadále nepískat oddíly kde jsem měl osobní vazby, případně jsem je zpřetrhával.
To ale není to co jsem od baseballu chtěl a proto jsem o rok později raději přestal pískat.
Tresty
(Vladimír Chlup, 7. 9. 2007 19:17)Za víkendovou sérii dostal nadhazovač Šafařík 1 utkání, já dvě a catcher Kůs 3 utkání + 500,-. Rozhodčí nijak potrestán nebyl.
To Lubos Janda
(Tony #19, 7. 9. 2007 15:06)
Ok, je zbytecny se v tom jeste vice patlat.. Kazdopadne chytat mic, snazit se zahrat aut, pri tom sledovat bezce ktery prebiha druhou, a jeste sledovat kde je Kapis abych ho mohl nepozorovane (protoze to skoro nikdo nevidel) nakopnout, to bych musel stihat sakra hodne veci najednou... Takze rikam (mysli si co chces) ze to bylo neumyslny, podle me vcelku normalni kontakt na domaci mete, zazil jsm i horsi (jak z pozice bezce tak catchera ), spise jsem poprve videl ze nekdo zacne volat na rozhodciho : "Co to ma bejt? On me kopl!".. A (podle me dosti ovlivnitelny) rozhodci mu vyhovi...
A HLAVNE : Doufam ze toto rikam naposledy : rozhodcimu jsem do sveho vylouceni nerekl ani jedno slovo ! Durazne rikam, ze jsem mu neco rekl az po vylouceni... Hlavne jsem dost dobre nevedel, ze me vylouci (coz nechapu doted), tak co bych mu asi rikal? Kvuli cemu bych asi protestoval? To naopak dosti vyrazne delal Kapicka... Mozna si myslis ze jsem mu neco rekl, protoze jsi mozna neslysel jak me vylucuje, ano, to je mozne, rozhodci ke me prisel a rekl mi to polohlasem... Stejne jako u vylouceni Safarika za cizi hmotu na mici v sobotu.. Kde rozhodci chvili koukal na mic, rejpal do mice rukou, a pak Safarikovi skoro zaseptal : "Hm..Jses vyloucenej" ...
přilba, vyloučení, rozhodčí, niky
(Luboš Janda, 7. 9. 2007 11:24)
-Děkuji všem za info o pravidlu přilby- je to diskutovatelné, ale budiž
-Tondo, jestli Tvá interpretace "ataku" na Kapice je rozehra na druhou, tak nevím, kde ji máš, ale to je na Tobě jak si to v hlavě přebereš. mj. nemyslím si, že Kapicovi z toho "nakopnutí" upadla noha a asi na pozici bych Tě ani z role rozhodčího nevindal. To že sis otevřel pusu, když se mezi Tebe postavil a bylo to ještě před vyloučením, tak to je bez debat. Prý jsi byl vyndaný ofiko za to nakopnutí a to je jistě diskutabilní.
- Z jiného soudku, máme (tegola) v galerii hezkou fotku při mým 3B a hákovýmu slidu na 3B a moje radost byla dvojí- rozhodčí to viděl dobře, byť to bylo hodně na knop a byl jsem SAFE. Díky Fando.
čím víc se hovnem budou rozhodčí mazat- tím víc budou smrdět. Souhlasím snad s 90 % příspěvků a pokud se podaří úspěšně zahájit sebereflexi u rozhodčích a také u týmů ve smyslu dobrého zápasu, tak to bude situace WIN-WIN a to to snad všem jde.
- pokud se někdo nechce podepsat, tak ať se nepodepisuje, ale zároveň snižuje vážnost svého příspěvku.
HEZKOU HRU VŠEM V TOMTO UPLAKANÉM POČASÍ PRO ZÁVĚR SEZÓNY.
jeste nez..
(Leos, 7. 9. 2007 11:12)jeste nez nekdo namitne, ze to co rozhodci dostavaji je almuzna, nebo skoro nic nebo... tak sem to nepsal jako ze to delate jen pro penize a ze penize jsou to jedine pro co to delate.. omlouvam se, obcas to tak i vypada, ale neni to to co jsem mel na mysli.. snad to pochopite..
PRICINY...
(Leos Kubat, 7. 9. 2007 11:07)
Ahoj vsem zucastnenym v teto diskuzi..
Rad bych presel (jak to byva mym zvykem) rovnou k pricinam opakujicich se diskuzich, nemluve o jejich predchazejicich situacich..
Dle meho mnoholeteho pusobeni v teto hre si myslim asi toto:
- Rozhodci - by mel byt !nedotknutelny! - vyklad tohoto slova, musi byt jednoznacny pro vsechny zucastnene v hernich klanich.. (hraci, treneri, divaci,..)
Rozhodci by si mel svym vystupovanim, svym jednanim vytvorit takovou pozici, ktera jej takovym ucini..
Priklad:
(Vsichni se srovnavate s MLB, ale uvedomujete si co znamena vyhlasit v dohravce 9.inn, 2,3meta obsazena, 2 outy - znameho palkare SO na sporny nadhoz?) Je to prirovnani k tomu, jakou by mel mit rozhodci pozici..
ALe tato pozice Vam - rozhodcim neprislusi vstupem na travnik - to si prosim uvedomte. Je to o sebevedomi, o znalostech, o pristupu ke hre jako takove a o mnoho dalsim..
Vzdycky tu budou tzv. horke hlavy, vzdycky tu budou i hraci, kteri to na Vas budou donekonecna zkouset.. Ale vy nesmite povolit. Pokud se zacnete poustet do takovychto diskuzi, kterou nedokazete jednoznacne vyhrat, pak je neco spatne.. Na vasi strane musi byt vzdy JASNE A ROZHODNE rozhodnuti, ne ve 100% budou spravna, ale vy musite vedet.. Jste placeni za tyto rozdily, tak nam ukazte ze mate zajem a ze te hre rozumite.
Nikdo nebude nadavat za par nepisknutych striku v zapase, ale budou nadavat za nerozhodnost, taky za to, kdyz si nejakej znamej hrac, nebo trener otevre hubu a ze jej nedokazete spravne usmernit, nebo jej vykazat solidne ze hry. Taky za to, ze zacnete ¨rozhodcovat¨ a zacne Vam unikat podstata zapasu..
V neposledni rade bych chtel rict jedno: to co jsem tu napsal, neni utok na rozhodci, neni to ani to, jak vylepsit cesky baseball, ale je to dulezite a cele veci by to hodne pomohlo..
A taky bych chtel sdelit svoji posledni pripominku..
Moc se mi libi, kolik lidi se tu zucastnilo teto debaty.. Nektere neznam, mnohe ano a beru Vase nazory za pevne a potvrzene mnoholetym pusobenim v teto baseballove hre.
Chtel bych apelovat na vsechny, kteri maji baseball radi a delaji to co delaji.. chci apelovat na uroven ceskeho baseballu, chtel bych moc videt mnohonasobne rozsahlejsi debatu (nejradeji osobni jednani s temi, co chteji a take mohou pomoci) nad planem jak uhajit cesky baseball a jeho uroven.. CHci apelovat na cesky baseballovy svaz, jelikoz cas bezi, lide pomalu odchazeji a jasny plan na rozvoj tohoto sportu je nam neznamy, nebo mozna neexistuje..
Verim, ze jsme schopni tahnout za jeden provaz a dojit tak uspechu, misto toho aby to silne a pevne co mame pomalu odumrelo.. (mozna to neni pravda, co se mi zda, ale slysim to vsude kolem, nemam rad suskani, ale debatu a komunikaci)
Dekuji za pozornost
Leos Kubat
Souhlasím
(Láďa Chlup, 7. 9. 2007 7:42)
Naprosto souhlasím, my hrajeme zadarmo a trénujeme dvakrát třikrát týdně, abychom byli ready, zajímalo by mě, jak to vypadá na "druhé straně".
To Jakub: Nevím jak ostatní, ale myslím, že jsem se za tu dobu už naučil nehádat se a akceptovat judgement calls ( i když teda někdy ti řeknu ... :-) ), ale stejně jako Ríša si myslím, že pravidla znám, a v některých situacích si při zápase myslím, že jsem v nich pevnějších v kramflecích než blue. V tu chvíli bych rád viděl, že i sebelepší rozhodčí uzná chybu a ne že se začne zaplétat do maličkostí a nakonec ti vyčte že tamhle to sléblo trávy je moc dlouhý...
pro Risu a ostatni
(Jakub Vančura, 7. 9. 2007 0:36)
mas naprostou pravdu. pamatuju si spoustu zapasu, kdy rozhodci udelali chybu a treba i v kriticke situaci, ktera se v prvni chvili zdala rozhodujici. ale kdykoliv se podivate zpet do zapisu, zjistite, ze jste meli nekolik sanci, jak ten zapas rozhodnout na hristi a neohlizet se na mozne chyby rozhodcich, kterou jsou a budou.
na druhou stranu by tahle diskuse mohla slouzit jako dobrej zacatek toho, abychom si vzajemne rekli, co jedna strana od te druhe chce.
ja to vidim tak, ze rozhodcim by se nikdo nemel plest do judgement calls (stiky, bally, outy, apod.), kauc se musi za svuj tym rvat a on ma bejt ten, kdo vede jakokoliv diskusi z umps a ti by meli byt pripraveni ji vest.
rozhodci by se zase nemeli plest do veci, ktere nejsou hlavni naplni jejich "prace", nemeli by poslouchat, co se rika v dugoutu, meli by se soustredit jen na to, co maji delat. v tom ja vidim hlavni chybu ceskych umps - nejsou si jisti sami sebou a tak hledaji chvile, kde si tu jistotu a sebevedomi dohnat.
mozna, ze kdyz jim jako hraci ulehcime v tom, ze se s nima nebudeme hadat o kazdej prd, ze to veci jenom prospeje. my musime respektovat je a oni nas. jinak na sebe budem akorat nasrany a prece delame ten baseball, protoze nas bavi.
nerad jmenuju, ale v positivnim prikladu to myslim jde tolerovat: fanda pribyl - pamatuju si, kdyz zacinal s piskanim, spolecne s alanem lebedou chodil jako uplne nezkusenej piskat juniory a jiny mladezniky. nekolikrat se mne ptal, kdy m¨nas nadhazovaci v zime hazou, ze by si sel "zatrenovat" strikezonu. dneska patri k tomu nej, co mame. proste ten "trenink" je videt. dela chyby, samozrejme, jako kazdej rozhodci, hrac ci kauc, ale vi, ze ma netrenovano a ze se toho "selhani" v podobe chyby nemusi bat.
je to stejny jako u hracu, kdyz mate natrenovano, tak vas jeden error nerozhodi, protoze vite, ze jste dost dobry na to, abyste ten dalsi zvladli.
zkratka hraci at trenujou hru a rozhodci at chodej piskat a "trenovat" a uvidite, ze to pujde k lepsimu :-)
umps
(Kanička, 6. 9. 2007 16:17)
Tak jako jsou dobří a špatní hráči jsou dobří i špatní rozhdčí. já jako kauč jsem "placenej" od toho abych pracoval pro svůj tým v rámci pravidel a totéž chci od soupeře. Myslím, že pravidla znám docela nadprůměrně. Po hráčích chci aby se do mé práce nepletli. Je to jednoduché - baseball je hra chyb a to nejen hráčů. Jestli chcete mít všechno posuzování správně - dělejte jinej sport. Třeba plavání, tam skočíte do vody, máte svoji dráhu a svůj čas. Jistě, že nám rozhodčí "prohráli" pár zápasů, ale toho je třeba využít. Nebo jste (s odpuštěním) takový sračky, že musíte mít všechno správně? Pak si opravdu kupte plavky. Podle toho co tu čtu dělá 90% rozhodčích tomu zbytku špatnou reklamu
:-).NEBERTE TENHLE PŘÍSPĚVEK MOC VÁŽNĚ - JE TO NA ODLEHČENÍ SITUACE A ZMÍRNĚNÍ VAŠEHO PLÁČE.
To Martin
(Pavel Mika, 5. 9. 2007 23:51)Znovu nepochopil .. rikam ze pokud se bezec snazi obslidovat je to neco jineho nez kdyz sliduje po nohou primo na metu .. leda by v posledni fazi slidu udelal nohou oblouk :-))
pro Martina D. II.
(Jakub Vančura, 5. 9. 2007 19:31)
to, zese tomu smali i ostravsit na tribune, jak pises,svedci jen o tom, ze u nas je v sirokym povedomi to, ze se o podobnejch vecech normalne diskutuje...o judgement calls se muze bavit jen kouc....videl jsem v mlbspoustu pripadu, kdy za pouhy naznaceni toho, kudy mic sel, byl hrac okamzite vyloucen...
hraci semaj soustredit na hru...hadatsema kouc a rozhodci musim mit uroven, sebevedomi a znalosti na to, aby tu argumentaci umeli ustat...
potom bude moct trener uklidnovat svy hrace, protoze oni budou vedet, ze on se za ne postavi, kdyz to bude potreba...
ten problem neni jednoduchej...ale rozhodne to neni o tom,ze bychom meli super kouce a hrace a mizerny rozhodci,kteri nam to kazi a ani to neni naopak..proste se nejak mijime a tahle diskuse by mohlabejt dobrym pocinem pro to, abych se nekde setkali :-)
reakce
(Martin Drong, 5. 9. 2007 16:46)Otázka je jak se mají hráči v takovém okamžiku bránit.V majorleague jsem viděl, asi dva týdny zpátky, jak David Ortiz nesouhlasil, podle záznamu i grafiky oprávněně, se strikeoutem, poté se přidal i Terry Francona(manažer)nikdo vyloučen nebyl, odešli zpět na svá místa.Je mi jasné, že hráči se mají držet zpět a věřte, že na tom pracujeme, máme přece tři pokusy pálit strike(takže příležitostí dost fyzických), ale ty by nám nikdo neměl brát(Pak se občas stane, že se někdo neudrží a pokusí se to trochu ovlivnit verbálně.To, co se stalo Bradovi tomu se smáli i ostravští na tribuně, byl to ball ,který zpochybnil na hřišti jen jeden muž.Oprávněně vyloučen nebyl, za tím si stojím, bylo to poprvé, bylo to oprávněně (jeden dugout zabčel druhý se smál), sám hráč udělal krátké gesto a zároveň kráčel do dugoutu.Podle mě bylo vyloučení unáhlené, postavené na emocích rozhodčího.Strikeout nelze vrátit zpět je to vyjádření rozhodčího, ale berme v úvahu, že my jako pálkaři jsme denně v tunelu a pracujeme na sobě a máme odkoukány tisíce nadhozů a tohle skutečně nepotěší, tak se to občas stane a mělo by se to řešit profesionálně.Slyšel jsem ilionkrát, že o strikezoně se nediskutuje, ale ať mi nědko řekne, kdy se změní kvalita.Stejně tak jsme se od kamaráda rozhodčího dozvěděl, že na nějakém setkání rozohdčích se řešilo olíznutí ruky v kruhu kolme kopce ballem a taky, že se diskutovalo o snížení strikezony.Smaozřejmě co se nestlao, hned za dva víkendy jsme viděl tak 5 ballu po olíznutí ruky respektive dotyku úst rukou a také nadhozy kolem pasu bez povšimnutí.Budeme se řídit podle trendů nebo zkusíme hrát baseball v plné své kráse?.To Pavel Míka:já psal nezávisle na tobě, ale za doteky si stojím, viděl jsme také krádež bohužel jen v MLB, kdy běžec doslajdoval na metu později, ale udělal oblouk rukou abyl safe, to je baseball!!!:-)Já když uahraju něco špatně, srovnávám se s tím po zápase, doma mnohdy i ve škole atd.:-), proč to tak nemají rozhodčí, já si myslím, že rozhodčí mohou zdobit hru, tak jako v majorleague svou přesností, svými gesty atd.Místo toho je některých rozhodčích musíte ptát dvakrát jestli to byl ball nebo strike a je vidět, že jsou unavení tím, že musí trávit čas na hřišti.zajímalo by mě, jestli někdo srovnává vyjádření rozhodčího s grafickým vyhodnocením.Doporučuju koukat na přímý přenos MLB a zároveň se dívat na gameday zápas velmi precizně připravený na MLB stránkách.Pokud nevíte o co jde a jak toho lze zdarma s dnes už průměrně rychlým internetem dosáhnout, rád poradím.
To JirHa
(Pavel Mika, 5. 9. 2007 16:09):-))) Nikdy nezapomenu na svuj start na palce, kdyz jsem odkoukal 3 strike (podotykam ze naprostej stred) otocim se na Tebe a ty mlcis ... nasledny nadhoz v urovni hlavy byl vyhlasen jako strike se slovy: "To je za ten predchozi" :-))) To jen kdyz uz se tady bavime o te strike zone :-)))
to Martin
(Pavel Mika, 5. 9. 2007 16:05)Asi jsme si zcela nerozumneli. Ja tvrdim ze pokud ti nekdo pujde rovny slidem pri kradezi a vse je zahrano ciste, tak netreba cekat az mi ten dotycny projede spikama ruku. Samozrejme pokud ten dotycny me obslidovava, tak je to jina situace a je treba posoudit jestli jsem ho tecoval ci nikoliv. To je prave ten cit, podle ktereho by mel rozhodci posoudit situaci a podle toho rozhodnout. To ze nevidi jestli byl nebo nebyl bezec tecovan pri bocnich slidech je pouze o tom ze se k cele situaci postavil spatne a videt to ani nemuze. Viz nas zapas s Technikou kdy jsem na domaci oblsidoval Matese a rozhodoval rozhodci v behu z 1. mety cca 7 metru od domaci. Co asi tak mohl videt?? Ani jestli jsem byl tecovan, ani jestli jsem se dotkl mety. Proste udelal chybu, zaspal na 1. mete a my tak prisli o vedeni minimlane 2:0 .. misto toho jsme skoncili s nulou. No nic zapas to pravdepodobne nerozhodlo ze Pani rozhodci :-))) Ale takovy je zivot.
Strike-out
(JirHa, 5. 9. 2007 15:40)Je podle mě skutečně věc o které by se nemělo diskutovat rozhodně ne na hřišti.
Back to Pavel par avion
(Martin Drong, 8. 9. 2007 21:52)